25. februar 2011

Mitt første voksenpoeng!

De aller fleste i vårt landstrakte land blir juridisk voksne i en alder av 18 år. Men det er ofte mer som skal til før man regnes som voksne. Man må nemlig ha et visst antall voksenpoeng. Ei ganske vanlig form for poenggiving gir poeng for følgende punkter:
  • hus/leilighet
  • bil
  • jobb
  • ektefelle
  • barn
Fra 1. mai kan jeg krysse av for første punkt på lista. Jeg har sitti og vurdert ei leilighet som har liggi ute ei stund, og for noen dager siden så jeg at prisantydninga var satt ned betraktelig. I går sendte jeg en e-post til megler, fikk komme på visning noen timer seinere. I dag gikk jeg nervøs ned på meglerkontoret og la inn et bud på 60.000 kr under takst. Noen timer seinere fikk jeg en telefon om at budet var akseptert. Det gikk nesten skummelt fort. Men om drøye to måneder eier jeg altså mi egen leilighet (riktignok må det sies at mamma og pappa i prinsippet kommer til å eie halve leiligheta, men det skal betales ned på sikt).

Dagens bibelvers:
"Da la hun av seg sine enkeklær og tildekket seg med et slør som hun hyllet seg inn i. Så satte hun seg ved inngangen til Ena'im, på veien til Timna. For hun så at Sela var blitt voksen, og hun var likevel ikke blitt gitt ham til hustru." 1.Mos 38,14

8 kommentarer:

Maria sa...

Gratulera med ditt fyste voksenpoeng, Kristoffer! Me glede oss te innflyttningsfest:)

Maria sa...

Barn telles som 2 poeng:) du kan ha totalt 6 poeng.

Ranveig S sa...

Gratulerer, Kristoffer! Spennende. Da er vi i samme båt, vi har også akkurat kjøpt oss!

Anonym sa...

Grattis!

Ingrid Aukan sa...

Hohoho! Så spennende! GLEDER meg til å se. :)

Kristoffer Stige sa...

Takker alle sammen. Kan vel forresten si at den ligger en etasje under Eldar sin, og er helt lik, men speilvendt.

Anne Gørill sa...

Kult! Gratulere me egen leiliheit!:)

Silje sa...

Gratulerer ! Vi gleder oss til å få deg som nabo :D Detta blir bra vettu ^^